Länsförsäkring Kronoberg är ett kundägt bolag med stark lokal förankring. Personligt och enkelt erbjuder vi privatpersoner och företag attraktiva tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Tillsammans med våra kunder, anställda och samarbetspartners skapar vi trygghet och möjligheter i Kronoberg. Vi är ca 120 medarbetare fördelat på kontoren i Växjö, Ljungby, Alvesta och Älmhult. Läs mer på http://www.lansforsakringar.se

 

Ledningskoordinator

Länsförsäkringsgruppens medarbetare har placerat Länsförsäkringar på topp 50 bland Sveriges Bästa Arbetsgivare. Vi du bli en del av Länsförsäkring Kronoberg och jobba med ett av Sveriges mest kända varumärken? Det här är en möjlighet för dig som tycker om att vara spindeln i nätet!



Länsförsäkring Kronoberg har senaste åren visat på ett starkt finansiellt resultat och fortsätter att ha en god tillströmning av nya kunder. Som en del i att säkerställa fortsatt tillväxt och utveckling vill de nu rekrytera en Ledningskoordinator som kommer att bli en nyckelspelare inom bolaget.

Ansvarsområden/arbetsuppgifter
Ditt övergripande ansvarsområde är att samordna och assistera administrativa uppgifter för bolagets VD, förtroendeorgan och företagsledning. Du kommer att vara en administrativ nyckelperson för att bolagets styrning skall fungera enligt såväl externa regler och krav som interna policies.

Arbetsuppgifterna är av varierande karaktär, men till stora delar kvalificerade på hög administrativ nivå. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter handlar om att planera, samordna och dokumentera i samband med bolagets olika möten för bolagsstyrning; exempelvis möten med finansutskottet, möten för intern styrning och kontroll samt ledningsgruppsmöten. Du har ett särskilt ansvar för planering och genomförande av fullmäktigemöten, fullmäktigeval och bolagsstämma.

Ledningskoordinator har en nyckelfunktion vad gäller bolagets lednings- och incidenthanteringssystem. I rollen finns stora möjligheter att förbättra och utveckla de processer som man ansvarar för.

Utöver detta är du dagligt stöd till VD och styrelseordförande för samordning av konferenser, resor och externa möten. Du rapporterar till bolagets bolagsjurist och ingår i bolagets stab – juridik.

Vem är du?
Troligen har du inlett en bana inom ekonomi/revision/juridik och har blivit van vid att driva administrativa frågor inom dessa områden. Som person är du ansvarstagande och engagerad, flexibel men ordningsam. Du trivs i en roll där du koordinerar, assisterar, driver och ger administrativt stöd på hög nivå.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du anpassar dig enkelt efter behov och situation och du trivs i en miljö där tempot är högt. Vi ser dig som lösningsorienterad med ett stort intresse och engagemang för bolaget som helhet. Kommunikation och socialt nätverkande är en naturlig del i rollen och du ska vara bekväm med det.

För att trivas hos oss och lyckas med ditt uppdrag är det viktigt att du delar vår värdegrund. Vår vision är att tillsammans skapa trygghet och möjligheter. Vi är ett kundägt lokalt bolag och vår verksamhet präglas av att vi är kundnära, engagerade och handlingskraftiga.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av regelstyrd verksamhet men det är inget krav. Vi sätter stor vikt på att du har ett driv och en personlighet som passar för rollen.


Ansökan och mer information
I den här rekryteringen samarbetar vi med Compass. Du söker tjänsten via länken och vi hanterar ansökningarna löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. För mer information om bolaget och tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Compass ansvariga konsulter Hans Jansson på 073-461 36 03 eller Annika Norberg på 070-486 65 93. Facklig representant för Länsförsäkring Kronoberg är Torbjörn Lennartsson 0470-72 00 85.