Arvid Nordquist - Smakupplevelser och nutida kvalitet. Arvid Nordquist HAB är ett svenskt familjeföretag som sedan starten 1884 fokuserat på stora smakupplevelser och kvalitetsprodukter. För oss handlar kvalitet inte enbart om att koncentrera sig på dagens önskemål och behov, vi vill också ta ansvar för morgondagens. Därför väljer vi varumärken och producenter som kan erbjuda hög kvalitet i kombination med omsorgsfull produktion och minskad miljöpåverkan. Vi är dessutom det enda kafferosteriet i Norden som uteslutande rostar 100 % hållbart certifierat kaffe. I vårt sortiment finns livsmedel, vårt egenrostade kaffe, vin, öl och sedan 2016 även non food-produkter. Arvid Nordquist HAB omsatte ca 3 miljarder 2018 och är idag 285 medarbetare i Norden som tillsammans arbetar för att kunna erbjuda de bästa smakupplevelserna och produkterna - samtidigt som vi gör vårt yttersta för att förbättra villkoren för människor och minimera miljö- och klimatpåverkan. Det är, enligt oss, riktig god kvalitet. Läs gärna mer på http://www.arvidnordquist.se

 

Channel Marketing Manager Coffee

Vill du arbeta som Channel Marketing Manager för dagligvaruhandeln, med ett varumärke i stark tillväxt? Brinner du för marknadsföring, varumärken och försäljning?

Rollen
Marknadsavdelningen för Kaffe på Arvid Nordquist ansvarar på nordisk basis för att driva och utveckla vårt sortiment och varumärke. Om du brinner för varumärkesbyggande, kommunikation, produktutveckling och försäljning av starka varumärken så är det här rollen för dig!

Ansvarsområden/Arbetsuppgifter
Som Channel Marketing Manager ansvarar du för att utveckla, driva och implementera varumärkesbyggande och säljdrivande aktiviteter för kaffe- och te på konsumentmarknaden i Norden, samt för export. Du ansvarar för konsumentbaserade insikter, samt utformande av reklam, PR, sortiment och design baserat på dessa insikter. Du har det fulla budget/resultatansvaret för dina varumärken på konsumentmarknaden och har personalansvar för en person. Tjänsten rapporterar till Head of Marketing Nordics för kaffe och egna varumärken.

Några av de mest centrala delarna i rollen är:

• Affärsansvar för Arvid Nordquist kaffe & te på dagligvaruhandeln i Norden + export
• Utveckla kategoristrategi och sortimentsutvecklingsplan för kaffe & te i DVH
• Insiktsarbete för konsument och shopper
• Utveckla nya affärsmöjligheter inom kaffe- och te kategorierna (DVH)
• Utveckling av marknadsplan för konsumentmarknaden
• Utveckling av mediastrategi, mediaplan, kommunikationskoncept och reklamproduktion i samråd med Head of Marketing
• Leda Nordic Brand Manager Retail (direkt) och samt Projektledare för digital kommunikation och
nordiska produktchefer (indirekt)
• Budgetarbete och resultatuppföljning
• Gemensamt med vår säljorganisation ta fram operativa mål som styr mot övergripande målsättning
• Reklam- & designbyråsamarbete
• Stöd till KAM och säljledningen inför och i strategiska kundmöten

Vem är du?
Du är en driven person som tar egna initiativ. Du är analytisk och drar slutsatser från research samt förutser konsekvenser. Vidare har du en hög social kompetens och förmåga att skapa nätverk både internt och externt och du trivs i rollen som presentatör och inspiratör.

Du vill fortsätta utveckla vårt varumärke för kaffe och te med passion, energi och långsiktighet. Du trivs i en kreativ och innovativ miljö. Tillsammans med teamet och med ditt helhetstänk samt förmågan att tänka ur ett långsiktigt perspektiv kring varumärke och sortiment skapar du konkreta resultat. Fokus i din roll som Channel Marketing Manager är även att vara ett bra stöd för säljledning och KAM. Vidare är det viktigt att du kan balansera mellan strategiskt varumärkesarbete och ett operativt fokus på försäljning och det affärsmässiga. Du har en förståelse för att effektiva medieval och digital kommunikation som driver resultat. Du brinner för konsumentinsikt och varumärken och vågar utmana med nya tankar och idéer. Att rollen ytterst handlar om försäljning och lönsamhet är självklart för dig och du mår bra i en utpräglat kommersiell miljö.

Du har en akademisk utbildning inom företagsekonomi/marknadsföring eller motsvarande och minst 5 till 7 års erfarenhet från marknadsroller inom snabbrörliga konsumtionsvaror (FMCG). Ledarskapserfarenhet, samt erfarenhet från KAM- och/eller kategorichefsroller är meriterande.

Vad kan Arvid Nordquist erbjuda dig?
Du får möjlighet att arbeta med ett starkt varumärke och dess hela värdekedja, från idé till färdig produkt. Du får möjlighet att växa och utvecklas i en roll med högt fokus på både varumärke och affär. En roll som erbjuder omväxling och många kontaktytor. Tjänsten är placerad på bolagets huvudkontor i Solna.

Ansökan
I den här rekryteringen jobbar Arvid Nordquist tillsammans med Compass. Du söker ovan nämnda tjänst via länken och vi hanterar ansökningarna löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. För mer information om Arvid Nordquist och tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Jens Holmberg på 070 377 06 20 eller Anders Carlsson på 070 766 26 91.