Om Nikon
Nikon grundades i Japan 1917 och är världsledande inom digital optik och precisionsoptik. Nikon finns i dag representerat över hela världen med sina prisbelönta produktserier inom kameror och objektiv. Nikon Corporation är noterat på Tokyobörsen och sysselsätter mer än 25 000 personer. Nikon Sweden – Filial till Nikon UK Ltd är idag en av nordens ledande kameraleverantör och har sitt huvudkontor i Solna.

 

Tvåspråkig Sales Administrator Nordics till Nikon Nordics

Vill du utvecklas i ett dynamiskt företag med ett internationellt och unikt varumärke och samtidigt ha kul på jobbet? Då kan detta vara uppdraget för dig!


Vill du utvecklas i ett dynamiskt företag med ett internationellt och unikt varumärke och samtidigt ha kul på jobbet? Hos Nikon får du chansen att inleda och växa i din karriär!

Rollen

Som Sales Administrator på är du en serviceinriktad och teamorienterad person. Du kommer vara en viktig del i hjärtat av den nordiska säljorganisationen med placering i norra Stockholm.

Fokus i denna roll är att administrera order från kunder samt eget kundansvar och försäljning mot befintliga kunder. Genom att exempelvis följa upp tidigare order, kontrollera lagerstatus och informera om kampanjer håller du en tät dialog med dina kunder. Du ansvarar även för att prislistorna för produkterna är uppdaterade och hanterar även avtal, fakturering och diverse andra administrativa uppgifter kopplat till försäljning. Du arbetar mot kunder på den nordiska marknaden och levererar högklassig service.

Du rapporterar till vår Sales Operations Manager i UK. Med kunskap och ett brinnande engagemang bemöter du dina kunder på bästa sätt och är behjälplig vid diverse säljrelaterade ärenden.

Vem är du?
Vi söker dig som har fullföljt gymnasiet och har några års arbetslivserfarenhet från kundservice/support eller försäljningsadministration. Du är van vid användare av Officepaketet och har du erfarenhet av SAP är det ett plus. Du uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt på svenska, engelska och ytterligare ett nordiskt språk (norska, finska eller danska). Har du erfarenhet av försäljning B2B är det meriterande.

Kundfokus och servicekänsla kommer naturligt för dig och du är strukturerad och ordningsam i ditt arbetsutövande. Du är samarbetsvillig, flexibel och kommunikativ vilket gör att du naturligt bygger relationer med personer du interagerar med på arbetet.
Vi ser framför oss en ambitiös och initiativrik lagspelare som tar ansvar för sina och teamets arbetsuppgifter. Bolaget kan erbjuda en mycket stark produktportfölj som hela tiden utvecklas på en framgångsrik och spännande framtid inom företaget.

Ansökan
Du söker ovan nämnda tjänst via länken och vi hanterar ansökningarna löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. För mer information om och frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsult, Anna Hultkrantz på 073 834 33 20 eller anna.hultkrantz@compass.se.