Swedia Capital investerar sedan 1989 i både noterade och onoterade bolag. Vår modell är partnerskap med andra entreprenörer och andra investerare. Denna nås genom gemensamma mål om tillväxt, lönsamhetskrav samt ordning på papper och pengar. Swedia har under åren investerat i många kända och framgångsrika företag, som Owell, Trevise Bank, Unibet, Neonet, Ark Travel, Gant, Pled Pharma, Kentor, DIBS Payment Services, Lexington m.fl. Swedia har f.n. ca 35 bolag i sin portfölj. Swedia är i huvudsak ett holdingbolag som agerar i sin ägarroll.
Det innebär att vi klarar att driva vår verksamhet på två personer, där alla naturligt blir nyckelpersoner med stort eget ansvar.
Läs gärna mer om oss på http://www.swediacapital.se

 

Ledningsassistent


Dina arbetsuppgifter som vår ledningsassistent
Som ledningsassistens stöttar du Swedia Capitals ledning i det dagliga arbetet i både stora och små ärenden. Arbetsuppgifterna varierar men innebär exempelvis löpande administration som hantering av post, fakturor, distribution av dokument, reseräkningar, kvitton och framtagande av underlag inför möten. Du kommer även agera kontaktperson vid ärenden från diverse myndigheter och assistera ledningen vid löpande transaktioner i kontakten med bank och andra motparter. Vidare ansvarar du för inköp av de material och tjänster kontoret behöver och uppdaterar bolagets hemsida vid behov. Uppdraget erbjuder frihet under ansvar och så länge du är tillgänglig, kan du vid behov arbeta viss del hemifrån. Ditt kontor är beläget på Södermalm i närheten av Zinkensdamms T-bana. Tjänsten är en fast anställning på 75% till 100% beroende på överenskommelse. Din närmsta chef blir en av företagets ägare.

Dina erfarenheter och egenskaper
Du är en administrativ stjärna som med noggrannhet och precision levererar det du ska i tid. Vi ser att du tidigare arbetat i en administrativ koordinerande roll där du med lätthet navigerar i Word, Excel och PowerPoint. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska och känner dig bekväm i situationer som kräver att du talar eller skriver på engelska. Har du ett intresse för affärer ser vi det som ett stort plus.
Dina personliga egenskaper är av stor vikt vid denna rekrytering. En självklarhet är att du besitter en stark administrativ förmåga där ordning och reda är beskrivande för ditt arbetssätt. Vi önskar att du är social och kommunikativ men även kan finna dig i ett självständigt arbete då du från och till är ensam på kontoret. Flexibilitet och tillgänglighet är centralt då det ibland händer att arbetsuppgifter behöver utföras utanför ordinarie arbetstid, då med hjälp av dator och telefon. Man kan lita på din ansvarskänsla och din förmåga att leverera god service. Du har stark integritet kring de ärenden som berör ditt jobb.

Ansökan och kontaktperson
Det här är en viktig rekrytering för oss och därför samarbetar Swedia Capital med Compass i ärendet.
Vid frågor kontakta gärna Compass rekryteringskonsult Anna Hultkrantz på telefon: +46 73 83 433 20 eller via mail anna.hultkrantz@compass.se.
Urval och intervjuer sker löpande så vi tillhandahåller gärna dit CV och personliga brev så snart som möjligt, dock senast den 23/12.

Välkommen med din ansökan!